דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העלאת שכר אחים ואחיות 

מאת    [ 08/08/2011 ]

מילים במאמר: 987   [ נצפה 2503 פעמים ]

אני קורא לכל האחים והאחיות בישראל לחתום תחת עצומה זו כדי שאוכל להעבירה להסתדרות בשביל שזו תתחיל לפעול במהירות האפשרית על מנת לשפר את מצב ההשתכרות שלנו.

עצומה זו אני כתבתי מיוזמתי בלבד,לא עומד אחרי זה שום גוף (לא ועד עובדים או הסתדרות)וזאת לאחר שהגעתי למסקנות שיש צורך אמיתי בשיפור תנאי השכר,שאחיות ברמת השטח לא מודעת לכלים העומדים לרשותן להביעה את רחשי ליבם בתחום תנאי השכר הקולקטיביים ומאבדות אימון בהנהגה של ההסתדרות,והסתדרות האחים והאחיות ככל הנראה לא מזהה את הצורך בשינוי ולא קשובה מספיק לשטח.לאחר שאקבל את החתימות אני אעביר את העצומה להסתדרות כדי שתתוודא להלך הרוח של אחיות ואחים מן השורה ותבחן את צעדיה בנושא.

אני מקווה שנצליח להתאחד וכולנו יחד להשיג את מבוקשנו.
מקווה לתמיכתכם ביוזמתי זו,מאמין שהיא תניב תוצאות.

קיבלתי הרבה פניות הנוגעות לגוף העצומה.מדוע אני מדבר על השכר שלנו בלבד ולא על התנאים הפיזיים,על העומס במחלקות,הכרת המקצוע,מעמד האחות בחברה הישראלית וכו'?

אני מכיר כל הבעיות האלה מההוויה היום-יומית שלי ובכלל לא מזלזל בהן.אלה הן בהחלט בעיות חיוניות וכואבות מאוד.הטיפול  בהן דורש חקיקה,שינוי נוהלים של מש' הבריאות,הוספת תקנים,שינוי תפיסה מערכתית במע' הבריאות שלנו.זה עלול להתמשך שנים.וגם אם נדרוש את הכל, אנחנו עלולים לקבל קצת מכל דבר, ולא נרגיש שינוי משמעותי באף תחום.

ההבדל המשמעותי שהמחדלים האלה כולם מכירים,ומודעים להם.וכביכול מנסים לתקן אותם,למרות שברמת השטח עדיין לא ניכר שום שינוי.לפחות מדברים על זה,אפילו קיימו פה ושם כמה שביתות קטנות במחאה על העומס במחלקות.כעת יש שמועות שאילנה כהן מתכננת לקיים שביתה אחרי שהרופאים יסיימו,שוב,במחאה על העומס.

ומה עם המשכורת ?אף אחד לא מזכיר את זה אפילו! בינתיים חשוב להעלות את הנושא השכר,כי לסופר הולכים כל שבוע,ועם משכורת ולא עם הגדרה מקצועית,תואר או קורס על בסיסי.מדינת ישראל מתקיימת בלי חוקה,ואנחנו נמשוך עוד קצת בלי הגדרה מקצועית.

מטרתי היא לעורר את הנושא הזה. שבהסתדרות יכירו בו, יכירו בעובדה שהמשכורת מבזה ומשפילה ובצורך לתקן את המצב ויתחילו לפעול.שיבינו שזו בעיה דחופה וכאובה מאוד במציאות של היום במדינה!

הרבה זמן אני טוען שהגיע זמן לשפר את המשכורת ולא ידעתי איך לפעול... העצומה היא אותנטית,החלטה של רגע,מבטאת את רחשי ליבי(המים הגיעו עד נפש).שוב, יש המון דברים טעוני שינוי בסיעוד,אך בעיית השכר שמעמיד אותנו בגבול הדק בין מעמד הביניים ל"עניים עובדים", ועוד יותר נמוך במעמד החברתי בחברה שלנו(צריך סוף-סוף להגיד לעצמנו את האמת, ולהודות בה)היא הדחופה ביותר לכן החלטתי להתמקד בה ללא שום זלזול בשאר הנושאים .

ערך המקצוע שלנו. אני לגמרי משוכנע שחלק מהיוקרה של המקצוע זה המעמד החברתי שהמקצוע מעניק לעוסקים בו,וללא הכנסה הולמת לא יהיה המעמד החברתי איתן ויציב, ובראש ובראשונה הוא לא יהיה כזה בעינינו שלנו(כמה אחיות אתם מכירים שתאחלנה לילדיהן לעסוק בסיעוד?).

אני גם מאמין שלאחות שמרוצה מהמשכורת וממעמד החברתי שלה,תהיה הרבה יותר מוטיבציה להתעסק בתחומים המקצועיים גריידא, בלי להתרוצץ בין משמרת למשמרת,עבודה נוספת והבית.

לגבי ההסתדרות.אין דרך חוקית אחרת להציג דרישות של קבוצת עובדים לפני הממשלה אלא ע"י איגוד מקצועי,ככה זה במדינת חוק דמוקרטית(כאלה אנו מתיימרים להיות,לא?).

נכון,ההנהגה העכשיוית בנתה קריירה שלמה על ההצלחה מלפני כשני עשורים,שכחה מאיתנו ולא מרגישים בה בכלל .עדיין אנחנו צריכים להעביר את הדרישות שלנו להסתדרות ואם היא לא תפעל נצטרך לשקול את צעדינו.

חוץ מזה הסתדרות היא זאת שצריכה להגדיר ולנסח סופית את הדרישות.

פשוט הגיע הזמן שנזכיר לה את תפקידה מעבר ללקבל מאתנו דמי חברות.

                                                                  עצומה

                                                     למען האחים והאחיות בישראל

 

   אין זה סוד שעבודה בסקטור הסיעוד היא תובענית,קשה פיזית ונפשית,דורשת השקעה רבה ובילוי הרבה שעות במקום העבודה.גם בשעות הערב והלילה,וגם בסופי שבוע וחגים (הדבר שבא על חשבון ניהול חיי משפחה נורמליים המוכרים לרוב האוכלוסיה).

   אין זה סוד שכבר הרבה שנים בין האחים והאחיות רווחת תחושה שמשכורתם לא רק שלא הולמת את  השקעתם במקום העבודה,היא קרובה למבזה כי בקושי מבטיחה  רמת  חיים סבירה ,כלומר לא מכבדת את מקבליה.והמצב המתואר הוא אחרי שעות עבודה רבות,עבודה בערבים ובלילות,בסופי שבוע וחגים.כי ללא כל אלה בלתי אפשרי לגמור את החודש.

חשוב לזכור כי הרמת השכר הנמוכה כיחס להשקעה היא בין הסיבות העיקריות לשחיקת מעמדה של אחות בחברה הישראלית.

   השיפור המשמעותי האחרון של רמת השכר בסקטור הסיעודי קרה אי-שם לפני כשני עשורים,לאחר שביתת האחיות הגדולה.מאז חלה עליה של מאות האחוזים בהוצאות המחייה הבסיסיות בכל התחומים:מזון,מלבוש,דיור,חשמל מים,גז ודלק.(לרעיה ההתקוממות החברתית האחרונה.אגב,חלק ניכר מציבור האחים והאחיות אפילו לא יכולים להרשות לעצמם לקחת חלק במחאה החברתית ולהגיע להפגנות כדי לא להפסיד משמרות כי המשכורת תפגע,ו"מלחמה" על המשמרות זה לא מחזה נדיר בשטח.

   עלית מחיר המחייה גרמה לשחיקת רמת השכר בסקטור הסיעודי עד למחיקה גמורה של כל ההישגים הקודמים.כלומר כל ההישגים הלא מבוטלים של השביתה הגדולה ההיא משלהי השנות ה90' פשוט ירדו לטמיון.פשוטו כמשמעו.

   תוספות השכר של השנים האחרונות לסקטור הציבורי,שהסתכמו באחוזים בודדים בפריסה למספר שנים לא נתנו את המענה לעלית יוקר המחייה,ולו במעט.

וכעת אנחנו עומדים בפני המצב שגובה השכר שלנו לא מאפשרת להתקיים בכבוד,ועבור הצעירים במקצוע שבינינו-להתקיים בכלל, ושוללת כל יסוד של הגאווה המקצועית אשר היינו רוצים שתהיה למקצוע הסיעוד.איננו יכולים להרשות לעצמנו את המציאות העגומה הזו.

   הגיע הזמן להגיד לה "די".לאחים והאחיות בישראל מגיע להשתכר במשכורת שמכבדת את מקבליה,מאפשרת להם להתקיים בכבוד,להבטיח את השכלתם ועתיד ילדינו,להרגיש חלק איתן ויציב ממעמד הביניים,ויום-יום להיות גאים שבחרו במקצוע הסיעוד.

   לאור כל הנאמר אנו מאמינים כי הגיע הזמן,שוב לבוא אל המדינה בתביעה להעלות את השכר שלנו (ולא רק תקנים),ולדרוש העלאה משמעותית של 50% בגובה השכר של האחים והאחיות בישראל.ולעשות זאת בנחישות ולא להסס בנקיטת צעדים,אפילו שביתה כמוצא אחרון.

   בעצומה זו אנו קוראים להנהגת ההסתדרות האחים והאחיות בראשות הגב' אילנה כהן,וגם להנהגה של ההסתדרות החדשה בראשות מר עופר עיני לייצג את כל הציבור של האחים והאחיות בישראל  בתביעה זו לפני המדינה,ולדרוש בשמינו את העלאת השכר המתבקשת מהמציאות העכשיוית. 

   אנא ראו בעצומה זו צו השעה וזעקת אמת שבאה מן השטח.

כתובת העצומה     http://www.atzuma.co.il/nurses  

או חפשו בגוגל "העלאת שכר אחים ואחיות".

אשרו את חתימתכם ע"י החתימה באתר והשארת ב"הערות" את שמכם המלא,תואר או תפקיד,שם ב"ח(מכון,מרפאה וכו'),ומחלקה.

ניתן לאשר חתימה גם ע"י שליחת הפרטים הבאים : שמכם המלא,תואר או תפקיד,שם ב"ח(מכון,מרפאה וכו'),ומחלקה

 

לכתובת  alyansberg@gmail.com


עצומה זו תפורסם בנוסף גם בפייסבוק

odnoklassniki

וייתכנו אתרים נוספיo

אלכסיי ליאנסברג,אח מוסמך,
ט.נ.לב,ביה"ח מאיר,כפר סבא




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב